Wysłano: Wtorek, 27 Kwietnia 2004, 17:42 |
|
|
|
witam mam penwien problem z uruchamianiem programow wykozystujace opengl tzn gier wszystkie dzialaje przez chwile i sie zawieszaja :
--unreal tournament dziala 3 minuty tylko w rozdzielczosci 800x600 w wyzszej 124x768 sypia sie tekstury
--rune dziala ok 30 sekund i robi sie tak samo a dotego tekstury postaci mrugaja
odpalam to na radeonie 9200 se + stry ati 3.7.6 na jajku 2.6.3 no i slack 9.1
wygaszacze ekranu dzialaja odpowiednia a same kozystaja z opengl-a
chyba 12 razy konfigurowalem fglrxconfig + kompilacja jadra nawet zaczalem w sprzecie kombinowac ramy procek grafika potem bios agp fast write --disable
i za kazdym razem jest to samo juz mi brakuje pomyslow
i prosze was szpecow o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 01 Maj 2004, 17:15 |
|
|
|
Co zwracaja komendy:
#fglrxinfo
#glxinfo |grep render
uruchom potem:
#glxgears [juz poprawilem blad]
i napisz ile masz srednio fpsow. |
|
Ostatnio zmieniony przez rafalmag dnia Wtorek, 04 Maj 2004, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Wtorek, 04 Maj 2004, 18:22 |
|
|
|
witam
po wykonaniu polecen dostaje cos takiego :
#fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic
OpenGL version string: 1.3 (X4.3.0-3.7.6)
#glxinfo |grep render
direct rendering: Yes
GLX_ATI_render_texture
OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic
#fgl_glxgears
508 frames in 5.0 seconds = 101.600 FPS
====
dla usera jest tak samo |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Wtorek, 04 Maj 2004, 21:55 |
|
|
|
Ja obecnie na 2000+@1200Mhz i R9500 mam tak:
#glxgears
10901 frames in 5.0 seconds = 2180.200 FPS
#fgl_glxgears
2048 frames in 5.0 seconds = 409.600 FPS
Reszte mam tak samo jak Ty (tylko inny model karty), wiec sterowniki masz dobrze zainstalowane. Zaawazam, ze tez na bardziej zlozonych mapach w AAO pod linuxem, tez mi sie sypia textury. Gram gram i nagle mam potezny atak artefaktow, tzn. jakby tekstury, albo jakies rozne kolory ulozone w gwiazdki faluja na pierwszym planie, nawet zaslaniajac bron...
Pomaga "flushowanie" grafiki. Zmniejszenie jakosci detali opuznia ten "efekt". |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Środa, 05 Maj 2004, 15:07 |
|
|
|
witam
wydaje mi sie ze udalo mi sie zlokalizowac blad :
gdy odpalam gre jako root (nie su) tylko gdy loguje sie jako root na komputerze i odpalam np tego tournamenta to on chodzi ok i tekstury na 1024x768 chodza dobrze i jest ok choc dziala znacznie wolniej niz w wersju od usera . wiec prolem lezy gdzies tam ale nie wiem co z tym zrobic
pracuje na slacku a on strasznie pilnuje gdzie root a gdzie user . takze moze to dostep roota do jakiegos procesu lub jakiegosc urzadzenia tylko to przychodzi mi na mysl ale nie bardzo wiem co z tym zrobic |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Środa, 05 Maj 2004, 22:24 |
|
|
|
ale tez miales "artefakty" lub te mozaiki tekstur ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Piątek, 07 Maj 2004, 13:49 |
|
|
|
tak tekstury szalaly ale w wyzszej rozdzielczosci 1024x768 |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Środa, 12 Maj 2004, 10:59 |
|
|
|
U mnie to nie zalezy bzposrednio od rodzielczosci, tylko od "złożoności grafiki". W UT2004 demo 800x600 i detale na maxa - sa artefakty i trzeba co chwile "flush'owac", jak dalem na minimum to dziala dobrze.
Niby moge grac na Windowsie XP, ale pod Linuxa mam o wiele lepsze pingi, wiec wolalbym jakos rozwiazac te problemy z openGL. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Czwartek, 27 Maj 2004, 11:16 |
|
|
|
witam :)
w koncu sie udalo znalesc przyczyte tych zawieszen okazalo sie ze po wylaczeniu w biosie obslugi agp 8x wszystko idze dobrze
dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 26 Czerwca 2004, 16:21 |
|
|
|
Witam! mam ten sam problem ale w tej chwili już nawet zmiana na AGP 4x nie pomaga . Mój sprzęcik to Athlon 2400+, mobo Abit KV7 i Radek 9500. Może macie jakies pomysły co z tym zrobić ? Z góry dzięki.
Pozdro. |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 26 Czerwca 2004, 18:48 |
|
|
|
U mnie tez zmiana AGP na x4 nic nie daje. BTW: w BIOSie mam FastWrite OFF, a wy?
Zmieniajac chipID mam 9500@9500PRO (linux widzi grafike jako 9700), artefakty sa jak wczesniej .
Chyba nie pozostaje nam nic inengo jak czekac na wersje 4.0.0 |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Niedziela, 27 Czerwca 2004, 00:52 |
|
|
|
to na pewno nie jest wina modułów do AGP, albo stery ATI są walnięte, albo z czymś się gryzą?! może X-Window cały czas korzysta ze starego DRM ? Specjalnie zainstalowałem Fedore 2.0. Dograłem do niej patcha i stery się zainstalowały. Ustawiłem na korzystanie z wbudowanej obsługi AGP... i nic cały czas się kroją texturki wcześniej jakoś to ustawiłem i nie było takich dziwadeł na ekranie... ale tyle mieszałem że nie wiem w końcu co przestawiłem . Próbował ktoś kompilować jajko bez obsługi DRM ? Nie chcesz już wracać do wingrozy, ale wygląda na to że będę musiał . Wcześniej siedziałem na Slack'u 9.1 ale miałem GeForce'a i nie było takich problemów... |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Niedziela, 27 Czerwca 2004, 00:53 |
|
|
|
to na pewno nie jest wina modułów do AGP, albo stery ATI są walnięte, albo z czymś się gryzą?! może X-Window cały czas korzysta ze starego DRM ? Specjalnie zainstalowałem Fedore 2.0. Dograłem do niej patcha i stery się zainstalowały. Ustawiłem na korzystanie z wbudowanej obsługi AGP... i nic cały czas się kroją texturki wcześniej jakoś to ustawiłem i nie było takich dziwadeł na ekranie... ale tyle mieszałem że nie wiem w końcu co przestawiłem . Próbował ktoś kompilować jajko bez obsługi DRM ? Nie chcesz już wracać do wingrozy, ale wygląda na to że będę musiał . Wcześniej siedziałem na Slack'u 9.1 ale miałem GeForce'a i nie było takich problemów... |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 28 Czerwca 2004, 14:27 |
|
|
|
witam w moim przypadku agp fast write jesn na ON bo nie robily roznicy powywalalem tez wszystkie moduly radeona zostala tylko obsluga agp i to jako modol bo i tak inaczej nie dziala |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 03 Lipca 2004, 01:29 |
|
|
|
To nie jest wina płyt głównych czy też sterów. Włączcie VSync'a i powinno być okay. Niestety stery ATi mają feler |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 03 Lipca 2004, 11:11 |
|
|
|
Zobacze, a jak to wlaczac ?? |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <rafalmag> problem opengl |
|
|
Wysłano: Sobota, 03 Lipca 2004, 15:37 |
|
|
|
Przy konfiguracji karty skryptem 'fglrxconfig' gdzieś pod koniec pyta się czy włączyć VSync'a defaultowo jest [n] więc wciśnij 'y'.
Chwilowo zamieniłem się z kumplem na GF4 Ti4200 64MB i jest bez porówania! Jeśli chodzi o prędkość to nVidia rulez!
P.S. sorki za błędy w poprzednim poście, ale byłem już bardzo zaspany. Chodziło o sterowniki (moduły jądra) do AGP. |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Piątek, 24 Września 2004, 19:22 |
|
|
|
inastaluje Medal of Honor Allied Assault i włączam go. pojawia sie okienko które ładuje pliki i na końcu wyskakujeCOULD'N LOAD openGL!!!.
CO MAM ROBIĆ?? |
|
|
|
|
|