Forum Dyskusyjne
Zaloguj Rejestracja Szukaj Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne -> Hardware -> Telekomunikacja -> bezprawie w tpsa na tle rozkładu III RP
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
bezprawie w tpsa na tle rozkładu III RP
PostWysłano: Piątek, 28 Maj 2004, 19:56 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Hen295
Czytelnik
<tt>Czytelnik</tt>
 
Użytkownik #1003
Posty: 2


[ Osobista Galeria ]




W grudniu, ub. roku, tj 10.12.2003 podpisałam umowę z tpsa o świadczenie telefonicznych usług powszechnych. Po ponad 2 miesiącach oczekiwania (w międzyczasie pisałam skargę na przewlekłość procedury instalacji - w budynku i lokalach mieszkalnych jest już linia od lat, nie trzeba było niczego instalować) - tak więc od 22 lutego 2004 zostałam szczęśliwą (później okazało się ze nieszczęśliwą) abonentką tpsa. Zdziwiona byłam brakiem przez 4 miesiące faktur za używanie telefonu. Gdy dopytywałam się, informowano mnie że nadejdą w późniejszym czasie. Niemniej telefon działał normalnie do dnia 20 maja 2004, kiedy to w tym dniu przestał działać. Z zewnątrz, gdy ja lub ktokolwiek próbował się dodzwonić na mój numer słyszy komunikat "nie ma takiego numeru". Począwszy od piątku 21 maja 2004 codziennie wydzwaniam od uprzejmych sąsiadów i z innych telefonów na numer 9393 (tzw błękitna linia - powinna zwać się "czarną linią" tpsa) codziennie zgłaszam ten stan i codziennie słyszę zapewnienia że awaria zostanie naprawiona. W tzw. telepunkcie w Gdyni na ul. Władysława IV oświadczono mi że reklamacje składa się pod nr 92393 lub osobiście do wojewódzkiego punktu obsługi klienta. W ostatni poniedziałek, tj 24 maja 2004 roku mąż mój pojechał do Gdańska na ul. Ciasną 2 i złożył pismo opisujące całą sprawę. Odebrała to pismo p. Teresa Kulka - "doradca klienta" - nr zgłoszenia 3632787. Poinformowała mnie że wysłała spec. polecenie aby włączyć telefon nz powrót, oraz że w ciągu najbliższych 2 dni awaria powinna być usunięta, i że przeprasza w imieniu tpsa itd. Od dnia bezprawnego odłączenia mnie, tj od czwartku 20 maja, codziennie wydzwaniam na nr "czarnej linii" tpsa czyli 9393 i składam telefonicznie monity - bezskutecznie. Złożyłam już około 18 (osiemnaście) tych codziennych monitów. W trakcie składania tych monitów dowiadywałam się kolejno od różnych operatorów "czarnej linii" że:
- numer ten 622 9375 należy do innej osoby (do Jolanty Gralec-Urbańskiej)
- że składałam rezygnację z tego telefonu w marcu br. (oczywista nieprawda)
- nastąpiła awaria i do dnia 24 maja 2004 zostanie naprawiona
- nastąpiła pomyłka w TPSA dotycząca dyspozycji tego numeru
- jest błąd w bazie danych itp., itp.
Począwszy od czwartku 27 maja 2004 notuję nazwiska operatorów "czarnej linii" 9393, a byli to:
p. Marek Zasin, Wanda Kołtun, Piotr Ligęza (dwie ostatnie osoby ze Szczecina). Ostatnia osoba, p. Piotr Ligęza podał mi nawet nr przyjętego (kolejnego) zgłoszenia naruszenia warunków umowy (nr 3745727).
Wszyscy Bogu ducha winni operatorzy "czarnej linii" 9393,. od tygodnia potwierdzają zgłoszenie, obiecują że w ciągu 48 godzin awaria zostanie usunięta, przepraszają itd., itd.
W marcu br. uległam nieszczęśliwemu wypadkowi (złamanie otwarte ręki) i teraz nie pracuję i nam utrudnioną możliwość poruszania się, tym bardziej telefon jest mi teraz niezbędnie potrzebny. Uważam że jest to skandal aby operator świadczący telefoniczne usługi powszechne w Polsce wykorzystując swoją monopolistyczną pozycję na rynku, bez uprzedzenia i bezkarnie łamał postanowienia § l w/wymienionej, podpisanej przez siebie umowy.
A teraz rzecz najważniejsza - domyślam się, ze powodem odłączenia mnie jest podpisane przeze mnie w dniu 19 marca 2004 r zlecenie preselekcji połączeń międzystrefowych, międzynarodowych i komórkowych przez sieć telekomunikacyjną firmy TELE2.
Uważam że jest to kolejny skandal aby operator świadczący telefoniczne usługi powszechne w Polsce chytrze wykorzystując swoją monopolistyczną pozycję na rynku, bez uprzedzenia i bezkarnie łamał postanowienia § l w/wymienionej, podpisanej przez siebie umowy, tylko z powodu tego, że abonent zawarł umowę preselekcji u konkurenta. Z powodu złamania umowy przez TPSA ponoszę wymierne materialne straty do których pokrycia zobowiązuję drugą stronę umowy, czyli TPSA.
Przedwczoraj, tj 26 maja otrzymałam pierwszą fakturę za rozmowy (zbiorcza za 4 miesiące, począwszy od 22 lutego, z terminem płatności 4 czerwca 2004.) Niestety, telefon cały czas mam bezprawnie odłączony.
Uważam, że "francuska choroba" trawiąca ten skorumpowany układ niekompetencji i bałaganu jakim jest tpsa, spowodowana została masowymi zwolnieniami (w ramach cięcia kosztów), zwolnieniami szeregowych pracowników, którzy pokrzywdzeni "na odchodne" powiększyli jeszcze ten obszar chaosu i elementarnego braku odpowiedzialności kilkuset (podobno) dyrektorów w tej "firmie". Stan telefonii stacjonarnej w Polsce (monopol tpsa) wpisuje się, niestety, w obecny ogólny upadek instytucji państwa polskiego, który może zostać przezwyciężony jedynie (jak wydaje się) przez wywrócenie tego (nie)porządku i na gruzach tego zgnitego do cna złodziejskiego i nierządnego systemu budowę od nowa instytucji IV Rzeczpospolitej Polskiej. Nie jest ważne, czy wykonawcą tego będzie jakaś oddolna masowa inicjatywa obywatelska czy skrajnie "populistyczna", "faszystowska" partia, czy jak ją będą nazywać zatrwożeni o swoje interesy beneficjenci tego systemu bezprawia czyli oligarchowie nakradzeni (zgodnie z prawem!) majątkiem państwowym trzęsący tym całym bałaganem pospołu z Aleksandrem i Wielkim Adasiem. Ważne by nastąpiło to jak najprędzej. Te ostatnie słowa piszę nie tylko w swoim imieniu, ale szerokich kręgów moich sąsiadów i znajomych.

Do wiadomości: tpsa, tele2, netia, media oraz instytucje "państwowe" tego zgniłego systemu III
  
Re: <Hen295> bezprawie w tpsa na tle rozkładu III RP
PostWysłano: Wtorek, 01 Czerwca 2004, 22:18 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Tirinti
Pro uczestnik
<tt>Pro uczestnik</tt>
 
Użytkownik #28
Posty: 1295


[ Osobista Galeria ]




No niestety TPSA jakiś czas temu zreformowała się ze złego na gorsze.
Zastąpili mało kompetentne BOKi zupełnie niekompetentnymi telepunktami i niebieską linią połączonych przy pomocy niesprawnego systemu informatycznego.
Tak jak w większości polskich (zresztą to problem globalny nie lokalny) firm, w zarządzie są ludzie nieznający się na tym co produkują/jakie usługi świadczą. Bardziej stawiają na marketing, którego kampanie reklamowe sprzedadzą każdy badziew, niż na zatrudnianie dobrych inżynierów i techników, aby robić dobry produkt, który będzie się sam reklamował.
Ale jakiejś faszystowskiej rewolucji to ja bym jednak nie chciał. Już wolę ten chałos jaki mamy obecnie.

A co do Tele2 to to są cwaniaczki wykożystujący przepisy, umożliwiające wykożystywanie monopolistów, wykożystujących klientów. Oni nie mają włąsnej sieci abonenckiej, której utrzymanie najwięcej kosztuje a świadczą tylko najbardziej opłącalne usługi. Przez to TPSA musi mieć wysoki abonament, bo ktoś musi płacić za kilometry kabli na wsiach. Dobra konkurencja to Dialog czy Netia, ale oni z kolei działają na niewielkim obszarze, gdzie koszty działania są niskie. Gdyby zlikwidować TPSA to 2/3 polaków znalazło by się poza zasięgiem telefonii stacjonarnej. Widać to na przykłądzie TV kablowej, która jest tania, ale tylko tam gdzie to sięopłąci, a większość ludzi nie ma do niej dostępu. Jakby TV kablową robiłjakiś monopolista, to ceny byłyby 3x wyższe, ale by była dostępna dla każdego.
  
Niech żyje tepsa. TIRINTI NA PREZYDENTA !!!
PostWysłano: Wtorek, 01 Czerwca 2004, 22:42 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Hen295
Czytelnik
<tt>Czytelnik</tt>
 
Użytkownik #1003
Posty: 2


[ Osobista Galeria ]




A oto jak zasużona tepsa jest gnębiona przez wrogie siły:

Te:lekomunikacja Polska naruszyła prawo organizując telefoniczną obsługę klientów w sposób uniemożliwiający im dochodzenie swoich roszczeń - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Cezary Banasiński nakazał spółce bezzwłoczne wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu "Błękitnej Linii"
Powodem wszczęcia przez UOKiK najpierw wyjaśniającego (grudzień 2003 r.), później właściwego postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez Telekomunikację Polską (styczeń 2004 r.) były liczne sygnały od klientów oraz powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. Ze skarg wynikało, że sposób funkcjonowania uruchomionego przez TP SA nowego systemu zarządzania relacjami z abonentami (którego podstawą jest tzw. "Błękitna Linia") uniemożliwia konsumentom należyte i zgodne z umową korzystanie z usług spółki oraz dochodzenie praw, a także ogranicza dostęp do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
W trakcie postępowań Prezes Urzędu stwierdził, że nieprawidłowości jakich dopuściła się TP SA uznać należy za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów i nakazał zaniechanie jej stosowania. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Za taką praktykę uznano uniemożliwianie abonentom dochodzenia praw. Wynika ono z ograniczenia możliwości fizycznego kontaktu z pracownikami spółki, przy jednoczesnej niemożności komunikacji telefonicznej w ramach systemu "Błękitnej Linii" (długi czas oczekiwania na połączenie). Brakuje ponadto ciągłości w prowadzeniu spraw, reakcje na pisemne i telefoniczne skargi oraz reklamacje są rażąco nieterminowe, a niezadowoleni abonenci nie mają możliwości kontaktu z osobami wyższej rangi, gdyż pracownicy obsługujący system nie udzielają informacji na ten temat.
Telekomunikacja Polska wprowadza konsumentów w błąd przez brak możliwości uzyskania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji od pracowników obsługujących system "Błękitnej Linii". Brakuje im bowiem podstawowej wiedzy o sytuacji dzwoniących abonentów, którzy zostają odsyłani do innych źródeł. Konsumenci nie są ponadto informowani o szczegółowych warunkach i zasadach świadczenia usług.
Szczególnie naganne jest ograniczanie abonentom korzystania z usług telekomunikacyjnych - zwłaszcza przez odłączanie telefonów konsumentom niezalegającym z opłatami lub kierowanie ich spraw do firm windykacyjnych, co stanowi konsekwencję chaosu organizacyjnego w strukturze systemu. Co więcej, zdarza się, że TP SA nie zawiesza czynności egzekucyjnych mimo udowodnienia przez konsumentów (telefonicznie lub faksem) opłacenia faktur.
Mając na względzie interes konsumentów pokrzywdzonych charakterem i zakresem bezprawnych działań Telekomunikacji Polskiej, a także nieuregulowane wciąż nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem "Błękitnej Linii" (zaległe zamówienia, niesłuszne działania windykacyjne, nierozpatrzone reklamacje i skargi), Prezes Urzędu określił środki ich usunięcia - między innymi:
DZIAŁANIE/TERMIN
DZIAŁANIE: przyjęcie rozwiązania umożliwiającego konsumentom bezpośrednie wizyty w Centrach Relacji z Klientami w celu uzyskania obsługi posprzedażnej (porada, rzetelna informacja, rozpatrzenie skarg i reklamacji, itp.). Pracownicy Centrów powinni zostać wyposażeni w dostęp do centralnego systemu informatycznego (pozwalającego na weryfikację sprawy danego abonenta) oraz kompetencje do podejmowania wiążących decyzji w stosunku do klienta
TERMIN: dwa miesiące
DZIAŁANIE: reorganizacja systemu zapewniająca taką ilość doradców i rozłożenie stanowisk, by umożliwić efektywność i pełne korzyści z jego funkcjonowania
TERMIN: dwa miesiące
DZIAŁANIE: umożliwienie zgłaszania reklamacji, skarg, awarii telefonu oraz przeniesienia linii za pomocą formularza elektronicznego
TERMIN: miesiąc
DZIAŁANIE: informowanie na prośbę osób łączących się z "Błękitną Linią" o danych przełożonych oraz pracowników, do których można złożyć pisemną skargę na nieprawidłowe traktowanie lub zgłosić niezadowolenie z rozpatrzenia sprawy. Spółka ma również obowiązek informowania abonentów o możliwości kontaktu osobistego pod właściwym adresem oraz godzinach dyżurów dyrektorów i kierowników przyjmujących skargi i wnioski w Pionie Kontaktów z Klientami
TERMIN: miesiąc
DZIAŁANIE: zorganizowanie pisemnej kampanii informacyjnej prezentującej wszystkie możliwe źródła kontaktu ze Spółką (wraz z adresami, numerami telefonów i faksów) - ze wskazaniem zakresu zadań poszczególnych jednostek oraz zakresu procedury windykacyjnej
TERMIN: miesiąc
DZIAŁANIE: wprowadzenie w życie zasady, zgodnie z którą pracownicy "Błękitnej Linii" będą rozpatrywać reklamacje, gdy nie wymaga to dodatkowych działań wyjaśniających
TERMIN: miesiąc
DZIAŁANIE: uporządkowanie zaległych spraw - reklamacji, skarg, zgłoszeń i zamówień oraz podjętych działań windykacyjnych
TERMIN: dwa miesiące
DZIAŁANIE: rozbicie okresów fakturowania w czasie, z podziałem na regiony dla poszczególnych grup abonentów oraz zamieszczanie na fakturach informacji o wysokości zadłużenia danego klienta
wstrzymanie przeprowadzanych na bieżąco oraz planowanych windykacji do czasu uporządkowania wszystkich wątpliwych i reklamowanych przypadków. Wszystkim konsumentom, którym niesłusznie zawieszono świadczenie usług Telekomunikacja Polska SA wypłaci stosowne odszkodowania
TERMIN: miesiąc
Od decyzji Prezesa Urzędu przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail:
URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Warszawa, 26 lutego 2004 r

Modlę się o zdrowie, bo na rozum za późno...
  
Re: <Hen295> bezprawie w tpsa na tle rozkładu III RP
PostWysłano: Poniedziałek, 11 Października 2004, 12:03 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
emisarius
Czytelnik
<tt>Czytelnik</tt>
 
Użytkownik #1802
Posty: 1


[ Osobista Galeria ]




Bardzo Ciekawą stroną poświęconą telekomunikacji jest http://www.bub.pl
  
bezprawie w tpsa na tle rozkładu III RP
Forum dyskusyjne -> Hardware -> Telekomunikacja

Strona 1 z 1  
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów w całości lub części jest niedozwolone. Wszelkie informacje zawarte w tym miejscu są chronione prawem autorskim.



Forum dyskusyjne Heh.pl © 2002-2010