Forum Dyskusyjne
Zaloguj Rejestracja Szukaj Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne -> Hardware -> Sieci komputerowe -> Sieć WLAN
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Sieć WLAN
PostWysłano: Czwartek, 27 Stycznia 2005, 12:50 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Gość (awaria serwera)
Gość
 


[ Osobista Galeria ]




Witam

Pisze bo jestem zielony jeśli chodzi o sieć WLAN. Mam pytanie odnośnie podłączenia 2 kompów na odległość 500 metrów. Co będzie potrzebne?

+ możliwe podłączenie jeszcze jednego (lub wielu kompów)
  
Re: <mielcarp> Sieć WLAN
PostWysłano: Czwartek, 27 Stycznia 2005, 16:33 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Gość (awaria serwera)
Gość
 


[ Osobista Galeria ]




biggrin.gif Ja właśnie sobie takie cudo postawiłem i działa wyśmienicie, zależy jaką forme ma mieć takie połączenie?? Ja jestem połączony AD-HOC czyli dwie sieciówki, które mają komunikację między sobą i mam włączone udostępnianie internetu. Proponuje użyć 2 x kara sieciowa i dwie kierunkowe antenki typu Yagi o zysku 17-19 dB tylko trzeba uważać bo czym dłuższy kabelek do anteny to większe straty sygnału. Każdy metr to 0,5 dB straty.

Pozdrawiam
  
Re: Sieć WLAN
PostWysłano: Piątek, 28 Stycznia 2005, 15:26 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Tassadar
Kapitan Heh
 
Użytkownik #3
Posty: 246


[ Osobista Galeria ]




a ja proponuje to samo ale nie ad-hoc.
Access pointy nie sa wiele drozsze od kart, a pozwalaja uzyskac znacznie lepsza jakos linku.
Oszczedzasz tez na kablu, bo mozesz dac zwykla skretke i na sama koncowke kabel antenowy np. 1m.
No i dzieki temu po obu stronach masz zwykla siec, niezalezna od OSa, a nie jakies karty...

Ale od poczatku:

1. Czy jest widocznosc miedzy punktami?
2. Musisz ustawic anteny np takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=39734925
3. Kabel od nich musi wejsc do domu a tam albo do AP zaraz za sciana (polecam) albo bezposrednio do karty.
4. W AP, masz wykle switcha i mozesz rozdzielac normalnie.