|
| ryzyko trafienia na ALU w nagrzewnicy |
|
|
Wysłano: Czwartek, 14 Lipca 2005, 06:07 |
|
|
|
kompletujac WC do nowego kompa zaczalem przegladac Allegro szukajac nagrzewnicy. niestety w opisach najczesciej nie ma info o materiale a i sami sprzedajacy nie potrafia dokladnie powiedziec z czego sa te ich nagrzewnice. w zwiazku z tym pytanie: jak nie trafic na aluminium??
znacie jakies modele zawierajace niepowlekane ALU od ktorych tzreba trzymac sie z daleka?? a moze jakas lista 'dobrych/zlych' nagrzewnic?? |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: ryzyko trafienia na ALU w nagrzewnicy |
|
|
Wysłano: Piątek, 15 Lipca 2005, 16:05 |
|
|
|
Jako "chirurg nagrzewnic" poczuwam się być wywołanym do odpowiedzi.
Wszystko co współczesniejsze to alu.
Jesli chodzi o miedź/mosiądz: wczesny fiacior/poldek (falowane finy), łada, żuk, jelcz, nysa, syrena, wszelkiej maści harrisony (spotykane w oplach i nie tylko) i dość duży wybór japońców.
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że jest jeszcze jedna istotna kwestia - korodujące elementy stalowe w niektórych nagrzewnicach. Ale to już niewielki problem z poprawieniem fabryki w tej materii... |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <NAZIR> ryzyko trafienia na ALU w nagrzewnicy |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 18 Lipca 2005, 01:30 |
|
|
|
dzieki.
mam juz jedna miedziano-mosiezna nagrzewnice finowa od Rover'a (dla szpanu zachowalem oryginalny napis 'Rover' [zadowolenie] ). teraz jednak mysle ze dla odmiany potestuje nagrzewnice rurkowe (nie znam fachowej nazwy). korzysci wydaja sie oczywiste:
1. mniejsze opory niz finowa
2. mniej syfu sie w srodku zbiera
3. latwiej wyprowadzenia dostosowac do swoich potrzeb (niektore finowe wyrwane z samochodow maja naprawde te wyprowadzenia powalone. patrzac na fotki na Allegro mozna sie zastanawiac, czy powypadkowe toto przypadkiem nie jest [usmiech] )
4. brak gabki dookola
5. woda plynie wylacznie przez rurki z miedzi. zadnego aluminium, zeliwa, mosiadzu i innych przetopionych pomnikow radzieckich.
jezeli chodzi o wydajnosc to jak juz cos nabede to porobie fotki i skrobne jakies info. |
|
|
|
|
|