Wysłano: Czwartek, 18 Grudnia 2003, 16:16 |
|
|
|
witam
Macie moze jakies pomysly jak polaczyc kilka maszyn w jeda , myslelem aby to robic na mandraku , karty sieciowe juz sa tylko jak sie do tego zabrac ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Czwartek, 18 Grudnia 2003, 17:21 |
|
|
|
Jesli moge cos tu ... To w linuxie mozna systemowo podwyzszac dane dot. sprzetow np. nagrywarka 8x @ 24x wystarczy tylko zmiana w ustawieniach linuxa, tak samo jest z radeonkami z tego co wiem
9500 @ 9800 itp :) troche nie na temat ale mysle ze Ci sie przyda |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Piątek, 19 Grudnia 2003, 03:44 |
|
|
|
robilem to juz kiedys, wiec w temacie jestem obeznany.
najprosciej uzyc open-mosix (http://openmosix.sourceforge.net/. to bardzo profesjonalny tool do clusterowania. instalacja jest prosta. patchowanie kernela, compile, i pozniej zrobienie plikow konfiguracyjnych dla kazdej maszyny. wszystko swietnie opisane w dokumentacji. pliki konfiguracyjne to 2 minuty roboty. i to wystarcza. maszyny juz sie widza i przerzucaja zadania. do monitorowania poszczegolnych maszyn (obciazenia, dostepnosc) sa graficzne narzedzia.
teraz troche wrazen:
cluster, ktory ja budowalem z ludzmi z sieci lokalnej mial lacznie okolo 15 000 bogomipsow, czyli bardzo duzo. jednak... byl bezuzyteczny.
po pierwsze przerzucane sa CALE procesy, chyba ze program umie pracowac na cluster'ze. to znacznie ogranicza zasotsowanie (o tym ponizej)
kompilacja programow nie wykorzysta cluster'a, gdyz poszczegolne etapy sa za krotkie, zeby proces zostal przerzucony na szybsza maszyne. mozna uzywac specjalnej wersji make, czyli pmake (parallel make), ale mialem z tym rozne przejscia i wole poczekac te kilka sekund dluzej.
multimedia - troche experymentowalismy z ogladaniem DivX'ow na P200MMX. kazda wieksza aktywnosc na sieci jednak przeszkadzala, bo zmniejszala transfer miedzy kompami. dodatkowo, gdy maszyna, ktora odwalala cala robote zostala obciazona byly przestoje w odtwarzaniu, dopoki proces nie zostal przerzucony na wolna maszyne. jak pisalem wczesniej przerzucane sa niestety cale procesy.
gry - cluster nic nie daje
praca z grafika - musimy juz robic na totalnym rzechu, zeby wyslanie pliku graficznego (duzego) przez siec na inny komp, obrobienie go tam i zwrocenie rezultatu operacji przez siec trwalo krocej niz obrobienie tego lokalnie. na pewno sa programy do grafiki 2D/3D, ktore potrafia wykorzystac cluster bardzo efektywnie (poszukaj jakiegos softu z profesjonalnych workstations). nie testowalem jednak takowych.
kompresja - tu cluster pokazuje pazurki. mozna przerzucic kompresje albumu do MP3 na inny komp i komfortowo sobie pracowac. DivX'ow nie probowalismy na tym robic niestety. ale mysle, ze przepustowosc sieci juz by troche ograniczala.
podsumowujac: oplaca sie miec cluster, jak masz 2 kompy, z czego jeden to high-end a drugi to calkowity rzech. wtedy na obydwu mozna komfortowo pracowac. do cluster'a potrzebna jest takze szybka siec (100Mbps FD to minimum).
jedna rzecz mi sie w cluster'ze podobala. siadam do kompa, patrze na monitoring i widze:
11 700 bogomips and 1.7GB RAM on 5 nodes currently available, cluster load 7.5%.
to takie... prestizowe :>> |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Sobota, 20 Grudnia 2003, 13:45 |
|
|
|
dzieki za obszerny opis :)) teraz sa swieta i sporo czasu od nauki wiec mozna zaczac zabawe.
Na poczatek zamiezam polaczyc 2 kompy docelowo 6,
z prac nad tym zdam wam relacje
jeszcze raz dzieki za pomoc
==wesolych linuxowych swiat== |
|
|
|
|
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów w całości lub części jest niedozwolone. Wszelkie informacje zawarte w tym miejscu są chronione prawem autorskim.
|