Forum Dyskusyjne
Zaloguj Rejestracja Szukaj Forum dyskusyjne


Zaloguj się, by pozbyć się reklam
Forum dyskusyjne -> Hardware -> Overclocking :: Tweaking -> Podkręcanie Fsb, Timingow, na Epox 8RDA+ Barton 2.500?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Podkręcanie Fsb, Timingow, na Epox 8RDA+ Barton 2.500?
PostWysłano: Piątek, 16 Lipca 2004, 14:17 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
zenit
Bywalec
<tt>Bywalec</tt>
 
Użytkownik #859
Posty: 9


[ Osobista Galeria ]




Witam wszystkich forumowiczow, mam do was kilka pytań. Proszę o wyrozumiałość.
A wiec ostatnio zmieniłem pamieci w kompie na OCZ Pc4400 Preformance Series 2x512Dual, gdzie na stronie producenta w opisie można znaleźć, iż powinny chodzić na fsb275 przy napięciu 2.8V z Mitingami cl3 -4-4-8
Pomyślałem wiec ze spróbuję wycisnąć jak największą magistrale, następnie będę chciał uzyskać jak najlepsze timingi.
Fsb233x9.5 -2214Mhz musiałem zwiększać napięcie na procku od 1.675V i dojechałem aż do 1.800V i niestety cały czas nie mogłem przejść 3DMarkow 2001 i 03 wywalało mnie na pulpit lub restart kompa. Podejrzewam ze płyta nie wyrabia z tak wysokim Fsb, czy mam racje?
Wiec na spokojnie przeszedłem na takie ustawienia:
220x9.5 – 2090Mhz, Vcpu 1.65V, Vdimm 2.77V, pamieci przy opcji w biosie OPTIMAL ustawiają się odpowiednio na Cl 3-5-5-9 Strasznie wysokie. Prime95-6h testu bez żadnych błędów, tak samo 3DMarcki.
Stwierdziłem ze czas zmniejszyć trochę timingi i tak pomyślałem ze zacznę od Cl:
C 2, 5-5-9 głośniczek pipczy i komp. nie wstaje CMOS i tu mam problemy, bo później bios nie chce mi odszukać dysków i tak z 30 minut włanczam i wyłanczam kompa, czy jest jakiś inny sposób na resetowanie biosu, lub przywrócenie poprzednich ustawień?
Cl 2.5, 5-5-9 Komp. wstał 3Dmarcki przeszły nie znaczny wzrost 100pt(granica błędu)
Teraz mam pytanie, wydaje mi się ze to jest minimalne cl, jakie jestem w stanie osiągnąć, czy mam racje?
Stwierdziłem ze dalej będę schodził z zakładką tRCD do uzyskania jak najniższej, czy to dobry sposób i później po kolei z innymi zakładkami: Tras, tRP?

CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 4T
RAS Precharge 5T
RAS Active Time 9T
Wszystko git 3DMarc ok

Panowie czy jest jakiś szybszy sposób, na znalezienie najwydajniejszych timingów w moim przypadku? Strasznie dużo czasu tym, sposobem będę musiał poświęcić.

Pozdrawiam
  
Re: Podkręcanie Fsb, Timingow, na Epox 8RDA+ Barton 2.500?
PostWysłano: Piątek, 27 Sierpnia 2004, 18:16 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Tovik
Bywalec
<tt>Bywalec</tt>
 
Użytkownik #1242
Posty: 20


[ Osobista Galeria ]




ustaw napięcie pamięci na 2.9V i ustaw Cl 2 3,3,6 a jak dalej nie będzie grać to obniż troche MHz
  
Re: <zenit> Podkręcanie Fsb, Timingow, na Epox 8RDA+ Barton 2.500?
PostWysłano: Poniedziałek, 17 Stycznia 2005, 16:44 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Threep
Bywalec
<tt>Bywalec</tt>
 
Użytkownik #771
Posty: 24


[ Osobista Galeria ]




No więc u mnie to wygląda dokładnie tak samo. Niestety jak się coś zmieni na EPOX RDA3 i się przegnie to trzeba zewrzeć zworkę koło biosu. Ale taka gimnastyka dobrze robi ;-)) A w kwesti Timingów - w ogóle kości w DUALU kiepsko mi się kręcą na tej płycie... max to CL2, 3 3 6 dla kości GEIL przy 400 MHz czyli tak jak powinny chodzić i lepiej nie chcą. Jeszcze mam 1 kość HyperX i ona się ładnie kręci - nawet 2,2,2,6 udawało się wyciskać no ale... lepiej mieć 1 GB ramu i 2,3,3,6 niż 512 2,2,2,5 jak chce się grać np. w MOHPA ;-)
  
Podkręcanie Fsb, Timingow, na Epox 8RDA+ Barton 2.500?
Forum dyskusyjne -> Hardware -> Overclocking :: Tweaking

Strona 1 z 1  
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  
Preparat grzybobójczy SAVO przeciw pleśni i grzybom sciennym savo Savo Boramon Vacolordsczego potrzebujesz dla efektywnej promocji swojej strony seo promocja efektywne promowanie twojej strony w internecieshift light||http://efair.pl/prawo/notariusz-w-katowicach/
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów w całości lub części jest niedozwolone. Wszelkie informacje zawarte w tym miejscu są chronione prawem autorskim.



Forum dyskusyjne Heh.pl © 2002-2010