|
| Reklama wprowadzająca w błąd |
|
|
Wysłano: Niedziela, 11 Czerwca 2006, 14:18 |
|
|
|
Czy jak reklama po kliknięciu w krzyżyk przekierowuje gdzieś, to takie coś jest zgodne z prawem?
To jest, nie można jej wyłączyć i wprowadza w błąd.
Można zaskarżyć właściciela reklamy (strony?) za celowe działanie na niekorzyść klienta i niedozwolonej konkurencji? |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <EDDY> Reklama wprowadzająca w błąd |
|
|
Wysłano: Niedziela, 11 Czerwca 2006, 15:05 |
|
|
|
Z GG dowiedziałem się, że:
Cytat: |
Przepis art. 3 ust. 2 UoZNK przykładowo wymienia czyny nieuczciwej konkurencji. Są nimi, w szczególności, wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, zgodnie z art. 16 UoZNK, jest w szczególności:
- reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka,
- reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję, co do nabycia towaru lub usługi,
- reklama odwołująca się do uczuć klienta poprzez wywołanie lęku, wykorzystanie przesądów lub łatwowierności dzieci,
- wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji
|
Cytat: |
Reklama wprowadzająca w błąd jest jednym z najczęściej spotykanych w praktyce przypadków nieuczciwej reklamy. Zgodnie z ust. 2 art. 16 UoZNK, przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej elementy, zwłaszcza dotyczące liczby, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta. |
Czyli donos do Prezesa UOKiK powinien wystarczyć. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <EDDY> Reklama wprowadzająca w błąd |
|
|
Wysłano: Niedziela, 11 Czerwca 2006, 16:17 |
|
|
|
|
|