Wysłano: Piątek, 06 Sierpnia 2004, 22:38 |
|
|
|
witajcie
pojawil sie powazny konkurent dla KO
pojawil juz dawno temu bo w roku 1995 !! czyli przez te kilka lat zdazyl wyewoluowac i nabrac cech pozadnej gry
fakt ze bawi sie w to blisko 150 tys. ludzi tez o czym swiadczy
teraz wklejka
-----------------------------
WHAT IS THE ENTROPIA?
Wyobraź sobie planetę leżącą gdzieś w otchłaniach kosmosu. Wyobraź sobie zamieszkujące ją dziwne stwory. Wyobraź sobie roboty, dokonujące najazdów na siedliska kolonistów.
Wyobraź sobie, że jesteś kolonistą w pomarańczowym dresiku. Nie masz broni, nie masz pancerza, masz jedynie kartę kredytową, na którą możesz przelać swoje prawdziwe pieniądze z prawdziwego konta. Boisz się cen? Spoko! Najtańszy karabin kosztuje niecałe dwa złote (a najdroższy około 4000 zł :) ). Wojskowy nóż możesz już mieć za 5 złotych, a dużą paczkę amunicji do karabinu energetycznego za 4 złote. Wyobraź sobie, że wraz z tobą znajduje się na planecie kilka tysięcy kolonistów z całego świata, którzy mogą służyć ci pomocą lub dać ci pracę.
Czy słyszę pytania o cenę gry i miesięczny abonament? Otóż Project Entropia, bo o nim mowa, jest grą 95% darmową. Nie płacisz nic za egzemplarz gry (wystarczy stałe łącze, żeby ściągnąć 461 MB pliku instalacyjnego), nie płacisz abonamentu, płacisz tylko za swój ekwipunek. Oczywiście pieniądze są też w samej grze: możesz je wytrząsnąć z upolowanych stworów, wydobywać i handlować minerałami, produkować broń, zbroje i ubrania...
RZECZY, KTÓRE ROBISZ NA CALYPSO BĘDĄC MARTWYM
No tak, zapomniałem. Planetka, na której rzecz się dzieje, nazywa się Calypso. A gdy jesteś martwy, zasadniczo powinieneś biec do najbliższego terminala medycznego, żeby się całkiem za darmo zrespawnować.
Jak można zginąć? Całkiem prosto: dać się zagryźć stworom (w tym wielkim drapieżnym dinozaurom, znanym jako Atroksenozaury, krócej Atroxy), dać się odstrzelić robotom albo wejść do strefy PvP i tam zostać upolowanym przez jakiegoś maniaka. Nie można powiedzieć, że nie jest zabawnie.
Świat gry zmienia się cały czas: w kolejnych update´ach pojawiają się nowe udogodnienia (obecnie gracze wiercą producentowi dziurę w brzuchu o wprowadzenie pojazdów), trwają prace nad zmniejszeniem lagów (te potrafią czasem dać w kość), a czasem nawet zdarza się "losowy wypadek" w postaci katastrofy statku transportowego (co oznacza bezpańskie "fanty" porozrzucane po całej mapie) lub inwazji robotów (choć widziałem na screenach zniszczonego robota klasy Warlock - najpotężniejsze bydlę w całej grze, otoczonego przez uradowanych graczy z Dee Dee Deranged na czele).
RZECZY, KTÓRE ROBISZ NA CALYPSO BĘDĄC ŻYWYM
Po pierwsze: skombinuj trochę kasy albo jakąś broń (karabin, pistolet, pięść energetyczną, nóż, miecz...) - jeśli ładnie poprosisz, ktoś ci pożyczy (ale, NA LITOŚĆ BOSKĄ, nie bądź nachalny!). Kiedy już coś skombinujesz, urządź sobie spacerek po okolicznych miejscowościach i dopisz sobie do listy kolejne teleportery. I tu kolejna zła wiadomość: z Port Atlantis do najbliższego miasta jest około dwudziestu minut drogi, czas ten wydłuża się do pół godziny jeśli zboczysz coś upolować (najodpowiedniejsze są Sabakumy - krzyżówki czerwia z krokodylem, biegające po piaszczystych obszarach. Zdążysz roznieść taką za pomocą Crusho zanim cię zagryzie). Proponowana trasa na start to Port Atlantis (stąd wyruszasz, dalej w nawiasach kierunki geograficzne, w którą stronę iść) - Billy´s Spaceship Afterworld (NE) - Camp Phoenix (E) - Limnadian District (NE, przez jezioro) - Fort Fury (NW).
MORROWINDEM PĘDZONE
Gra pracuje na silniku NetImmerse, znanym chociażby z Morrowinda. Dzięki temu grafika (w pełnym 3D) wygląda naprawdę wspaniale (ileż ja screenów przedstawiających piękną przyrodę Calypso natrzaskałem!). Tworzenie wyglądu postaci pozwala na bezproblemowe odwzorowanie własnej osoby - za pomocą odpowiednich suwaków regulujemy rozstaw oczu, ich "skośność", rozmiar nosa, ust, stopień odstawania uszu, bujność fryzury itp. Stworki wyglądają dobrze - biegające Atroxy, przebierające krótkimi łapkami Sabakumy, boksujące Feffoidy i wymachujące nożami Umbranoidy są płynnie animowane i dobrze oteksturowane. W tle pogrywa nam ambientowa muzyczka (niestety to tylko krótkie, zapętlone fragmenty), dźwięki środowiska brzmią bardzo naturalnie... Wady to brak widoku broni (jedynie nazwa i zapas amunicji na pasku statusu) i dziwny wygląd stworków poruszających się po nachylonych powierzchniach.
PRACUJ, PRACUJ, A GARB CI SAM WYROŚNIE
Do zajęć przeciętnego mieszkańca Calypso należy polowanie, górnictwo, handel i wytwarzanie różnorakich artykułów pierwszej potrzeby, takich jak ubrania, zbroje, broń, wyposażenie i różnorakie dodatki do broni (lunety, dopalacze, celowniki laserowe etc.). Dlatego też powstają różnorakie gildie zrzeszające łowców, górników, producentów, handlowców, a niekiedy przedstawicieli wszystkich tych profesji.
Dla przykładu: każdy ustrzelony/zatłuczony potwór zostawia łup. Zazwyczaj są to pieniądze, czasem skóry lub farba. W niektórych przypadkach możemy znaleźć broń, zbroję, ciuchy lub sprzęt. Niekiedy nawet wysokość łupu sięga 2400 złotych!!!
WADY
Okazyjne lag-stormy i pady serwerów to nie pierwszyzna dla hardcorowych graczy sieciowych. Co ciekawsze, planowe odłączenia serwera są ogłaszane z dziesięciominutowym wyprzedzeniem, co wystarcza na powrót do miasta i teleport do innej części świata (za każdą ćwiartkę odpowiada inny serwer).
Irytujące są też opóźnienia w przełączaniu przedmiotów za pomocą F1-F12. Czasem także zdarza się, że postać wpada w jakąś "dziurę" i nie można jej ruszyć - wtedy wystarczy wcisnąć "T", by została przeniesiona w miejsce, z którego bez problemów ruszy.
Niektóre stworki da się złupić tylko klikając w odpowiednim miejscu, np. w wypadku Cornundosa należy stanąć przy nogach i kliknąć mu na tyłku. Nieszkodliwe, ale bardzo irytujące.
Niektórych może razić przenikanie postaci i potworów przez roślinność, ale na dłuższą metę nie przeszkadza.
Nieuzasadnione zarzuty "że broń zamiast 1 sztuki amunicji spala 7", które można przeczytać w polskich recenzjach nie są niczym innym, jak przejawem lamerstwa autorów (co oni chcą?! Jak broń zadaje 120 obrażeń na salwę, nic dziwnego, że pali te 20 jednostek amunicji!).
ORBITA CALYPSO
Rada pierwsza i najważniejsza: dobrze jest się zapisać na forum Entropia Pioneers (http://entropia-pioneers.kicks-ass.org), i tam zdobywać zaufanie i szacunek ludzi. Dzięki temu niżej podpisany wymotał kasę nie korzystając z karty kredytowej ani internetowych usług płatniczych, poznał kilku ciekawych ludzi i dostał się do elitarnej gildii graczy.
Grę można pobrać z: www.project-entropia.com
zrodło opis jest tu |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Niedziela, 08 Sierpnia 2004, 09:31 |
|
|
|
Mam maly problem z rejestracja nie moge sie juz od 3 dni doczekac na maila z haslem |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <Borsuk@home> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Niedziela, 08 Sierpnia 2004, 10:44 |
|
|
|
ja tez czekalem 2 dni po czym zarejstrowalem sie jeszcze raz i przyszlo po 10 minutach
oczywiscei inne dane
gra nie jest zbyt intuicyjna i diablenie przeszkadza brak kasy na poczatku
ale jakos w grupie damy rade.
no chyba ze ktos znajdziei sponsora
starczy kilka $ na poczatek
zreszta pomysl PED przeliczalny na $ coraz bardzie mi sie podoba
rzecz nielegalna i pietnowana przerobili na legalna i jeszcze na tym zarabiaja |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Niedziela, 08 Sierpnia 2004, 11:12 |
|
|
|
Ja tez czekam na haslo - a probwal ktos zaczac grac bez jakiejkolwiek kasy - czy da sie ja zdobyc nie wplacajac kasy na konto :)
Polak potrafi i ja sprobuje jak sie nie uda to wplace ;) |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <fireblade3> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Niedziela, 08 Sierpnia 2004, 14:35 |
|
|
|
Ja zaczalem bez wplacania, "zbieram butelki" (Sweet)... 120sztuk na 1h tak mniej wiecej wychodzi jak sie wie jak to robic sprawnie (a moze mi sie tylko wydaje, ze to sprawnie idzie?)... 100sztuk sprzedasz innym graczom za 1.7 do 2.0 PED, czyli 500sztuk to w najlepszym wypadku to 10 PED, ktore starcza na karabin i troszke ammo...
W skrocie... jak nie znajde sposobu zeby tam kase wplacic to mam ta gre szczerze w d*pie, przynajmniej przez jakis czas ;)
Sobie oraz wszystkim innym butelkowym masochistom zycze powodzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <RoX97> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Niedziela, 08 Sierpnia 2004, 23:17 |
|
|
|
no dobra to krotka lista obecnosci prosze
1. RoX
2. J@ger
.... |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <J@ger> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 09 Sierpnia 2004, 00:28 |
|
|
|
heh, bledny login lub haslo? wiem ze wpisuje dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <Homi> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 09 Sierpnia 2004, 08:31 |
|
|
|
a moze caps ?
wiem ze to głupie ale sam sie na tym złapałem
tam musza byc male i duze litery
piotrek rejestruj sie jeszcze raz :)
i od razu wrzucaj kase |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <J@ger> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 09 Sierpnia 2004, 23:48 |
|
|
|
Zaden Caps, nie wiem co robie zle - jesio jedna proba
------------------------
edit by Homi
du*a, nie poszlo. A moze to IP? |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 08 Listopada 2004, 01:18 |
|
|
|
Witam.
Gram w PE juz dobre 16 miesięcy.
Jeżeli was cos meczy (widzę problemy z rejestracją) to poszukajcie odpowiedzi na www.pe-poland.prv.pl
albo na ircu (server irc.stratics.net port: 6668 kanały #pe-poland #project-entropia)
#project-entropia jest kanałem głównym gdzie niewskazane jest używac języka polskiego :P
Z rejestracja w MA (MindArk) jest różnie...czasami wystarczy niewpisywac polskich znaków... czasem dane podane sa w błędnym formacie.... konta aktywowane są przez pracowników MA więc na dostanie konta można się "załapać" w godzinach pracy tejże placówki (dni powszednie od około 8 do wieczora)
Jeżeli macie trochę (cholernie duzo czasami) cierpliwości to jak najbardziej polecam PE jako alternetywe dla gier płatnych źródło rozrywki czy może nawet (dla bardziej przedsiębiorczych) źródło zaobku.
Pozdrawiam
Lunar_PL |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <Lunar_PL> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 08 Listopada 2004, 21:58 |
|
|
|
dla mnie PE skonczyla sie juz dosyc dawnao
żudne zbierania kasy zeby chwila zagrac ??
sory ale wole zagrac w bete albo juz nawet zapalcic
ale graz tak jak ja chce
co nie zmienia faktu za PE jest ciekawa gra
ale wszystko to znalazłem teraz w wow |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Poniedziałek, 13 Grudnia 2004, 23:10 |
|
|
|
siemka jestem tu nowy chcialem sie dowiedzieć ile bedzie mi sie sciągac projec entropia na neo 128 czy wogule oplaci mi sie zaczynac zasysanie
ile ona zurzywa kb/s i czy moje łącze to uciagnie??????? |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <zino> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Wtorek, 14 Grudnia 2004, 09:24 |
|
|
|
sciagac sie bedzie tyle ile bedzie sie sciagac
chlopie pomysl
ktos z nas widizla twoje lacze ?
twoj komp ??
jetsemt jasnowidzami ???
NIE
sciagnie sie wczescniej czy pozniej ...
tylko czy jest sens sciagac i w to grac to nie wiem
jak masz łądowac kase w ta gre to jesr sens
jak chcesz grac za free to olej bo to nie ma sensu |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłano: Wtorek, 14 Grudnia 2004, 17:02 |
|
|
|
morze nie zauwarzyles ale napisalem ze mam neo 128 i nie pytałem
czy pujdzie na moim kompie i pytalem terz ile ma klijet
i ile zurzywa k/s bo neo ma limit jak nie wiesz zeby nie by;lo ze pogram
3min i nie mam 3 gb :D Tera cos zrozumiałres czy nadal ciemna masa
A morze czytac nie umisz.
A propo moge wplacic kase z gry spowrotem na konto :D
i jeszcze czy do grania koniecznie potrzebne jest konto bankowe czy morze obejśc sie bez niego |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <zino> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Wtorek, 14 Grudnia 2004, 17:44 |
|
|
|
Hahaha
koleś rozbawiłeś mnie maksymalnie
ehehehehe świeeetny text
Jager ! ty jestes moRZe ciemna masa !
a klijet [ wnioskuje ze chodzi o client'a rządzi ] :) |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <FuKs> Project Entropia |
|
|
Wysłano: Wtorek, 14 Grudnia 2004, 21:36 |
|
|
|
czy was sie cos morzna zapytac nie uzyskując glupiej odpowiedzi???? |
|
|
|
|
|