Wysłano: Piątek, 06 Sierpnia 2004, 16:16 |
|
|
|
Jako, że gra wyszła kilka dni temu, postanowiłem utworzyć wątek do wszelkich pomocy na temat tej gry.
Doom 3 działa tylko na Windows 2000 i XP?
Niestety tak. Posiadacze starszych systemów z rodziny 9x nie będą mogli cieszyć się grą. To samo tyczy się Windows 2003, ale jest sposób na ominięcie blokady instalatora gry.
Jak zainstalować Doom 3 na Windows 2003?
Do tego potrzebny jest pakiet SDK.
Kopiujemy plik Doom 3.msi na twardy dysk i modyfikujemy.
Szukamy "LauchCondition" i usuwamy.
Teraz blokady powinno nie być.
Przerobiony plik można pobrać stąd: http://www.ccrayons.de/pliki/sf-doom3.rar
<hr/>
Druga metoda jest znacznie szybsza i prostsza. Otóz wystarczy skopiować tylko zawartość katalogu DATA z trzech płyt do jednego folderu.
<hr/>
Teraz o samej grze.
Uruchomienie konsoli odbywa się po wciśnięciu kombinacji trzech klawiszy "ctrl + alt + ~"
Możliwe jest nie ładowanie menu i jednocześnie uruchamianie konsoli tradycyjną metodą poprzez ~ (tyldę). Trzeba uruchomić grę z parametrem "+com_allowConsole 1".
Szybkie załadowanie gry można uzyskać uruchamiając ją z parametrami: "+com_allowConsole 1 +loadGame".
Komenda "com_showFPS 1 pokazuje ilość klatek na sekundę.
Natomiast bardziej szczegółowe informacje uzyskamy wpisując "com_showMemoryUsage 1".
W trybie Ultra Doom 3 zajmuje prawie 1.5 GB pamięci .
<hr/>
Przyspieszenie gry na kartach graficznych ATi!
Zmiany w wewnętrznej konfiguracji gry dają kopa w prędkości tylko na kartach ATi (podobno nVidie zwalniają). Oto przepis.
Otwieramy plik "pak000.pk4" dowolnym archiwizerem, np. WinRar i wchodzimy do katalogu "glprogs". Na wszelki wypadek zróbcie backup pliku "interaction.vfp", który będziemy edytować.
Znajdź:
Kod: |
PARAM subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 }; |
dodaj pod:
Kod: |
PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 }; |
Znajdź:
Kod: |
# perform a dependent table read for the specular falloff
TEX R1, specular, texture[6], 2D; |
zamień na:
Kod: |
# perform a dependent table read for the specular falloff
#TEX R1, specular, texture[6], 2D;
POW R1, specular.x, specExp.x; |
Różnica u mnie 2 FPS na korzyść oczywiście (46.5 -> 48.5 w moim demku).
<hr/>
Jak zrobić TimeDemo?
Nagrywanie odbywa się za pomocą komendy "RecordDemo dowolna-nazwa". Zatrzymanie nagrywania następuje po komendzie "StopRecording". Odtworzenie nagranego dema, to "PlayDemo dowolna-nazwa".
"TimeDemo dowolna-nazwa" sprawdza średnią ilość klatek.
<hr/>
Jeśli posiadamy sporo miejsca na dysku (ponad 4 GB), to najprostrzym przyspieszeniem gry będzie rozpakowanie plików *.pk4 do tego samego katalogu, w którym są. Teraz ładowanie lokacji i postaci będzie trwało znacznie krócej. |
|
Ostatnio zmieniony przez EDDY dnia Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 19:13, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <EDDY> Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Piątek, 06 Sierpnia 2004, 17:53 |
|
|
|
dziekujemy ci o Wielki Adminie :)
ps. czekalem kto pierwszy wystartuje z doomem
zaskoczyles mnie ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <J@ger> Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Sobota, 07 Sierpnia 2004, 11:04 |
|
|
|
Pierwsze wrażenia po chwili grania:
Wymagania sprzętowe są ogromniaste. Na moim sprzęcie (w podpisie) + jeszcze 1GB RAM-u, przy 640x480 gra chodziła... niezbyt płynnie jednak modele postaci powaliły mnie na glebę, a dolną szczękę dłuugo szukałem na podłodze
Giera ma klimacik, nie napiszę więcej, bo grałem dopiero 2 godziny ;)
Teraz będzie atrybut niedostępny przez conajmniej tydzień
BTW: Mars fajnie wygląda ;) |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Wtorek, 10 Sierpnia 2004, 11:01 |
|
|
|
Rowniez pogrywam w doomka 3 na swoim sprzecie, niestety, klatki lataja od 3-4 (w czasie gdy cos duzego mnie atakuje) do 30-40fps jak nic sie nie dzieje. Przeszedlem juz kilka poziomow, zobaczymy jak bedzie dalej, wczoraj prawie usnalem grajac w te gierke do poznaaaa ;).
Moze ktos ma jakichs pare linijek do zmiany, aby gierka chodzila plynniej na geforce?
PS: W q3 jak zaczynalem grac rowniez mialem podobnie. nie przekraczalem jak nic sie nie dzialo 15fps :)... ale tym razem nie bede kupowal nowej karty grafifczne procka czy ramu, bo to chwilowe zauroczenie jest (jak z kazda nowa gierka), a teraz moge inwestowac tylko w dyski twarde :):)
PS2: Szkoda tylko ze widzac jak wyglada nowy HL2, dochodze do wniosku, ze doom3 ma kiepska grafike, efekty i animacje :( |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 20:11 |
|
|
|
No ja nie wiem, u mnie gra na 640x480 chodzi plynnie. Faktem jest, ze mam detale na minimum, ale i tak gra wyglada calkiem ladnie.
Wracajac jednak do samej gry. Autorzy postarali sie. Wyglada cudnie, a o muzyce nie wspomne. Jak na godzinke grania, to gra przypadla mi do gustu. Ma cos w sobie i potrafi niejednego wciagnac na wiele godzin, tak jak poprzednia wersja |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <dj_cougar> Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 23:51 |
|
|
|
w poprzednie wersje doooma najwiecej gralem po lanie :), raczej singla nie ruszalem, ale do rzeczy.... zaraz wlaczam dooma i kombinuje dalej, ale jestem na levelu monorail, dojechalem kolejka do jednej stacji site 2 czy jakos tak, drzwi sie zamknely od kolejki, zostal w srodku jakis naukowiec, wyczyscilem cala mapke, doszedlem do panelu kontrolnego, skad mam recznie uruchomic jakis wlaz pewnie, zeby monorail mogl dalej pojechac (tylko moj domysl), ale trzeba wpisac 3-cyfrowy kodzik zabezpieczajacy, zebralem pare data diskow, nic w nich nie wylapalem o kodzie, tylko o jakichs bledach komputera, proznia itp i jeszcze cos tam bylo nie pamietam, oblecialem cala baze w ta i spowrotem, zadnych drzwi zadnych dodatkowych guzikow frugo, nic a nic, skad mam wziac kod?? nie prosze o podanie wprost na tacy numerka totolotka, chociaz mozna podac kodzik jak ktos zna, ale tez skad zostal wziety, bo naprawde pogubilem sie ;/...moze brakuje mi spostrzegawczosci? :> |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Środa, 18 Sierpnia 2004, 00:28 |
|
|
|
EDDY : Piątek, 06 Sierpnia 2004 16:16 : |
Doom 3 działa tylko na Windows 2000 i XP?
Niestety tak. Posiadacze starszych systemów z rodziny 9x nie będą mogli cieszyć się grą. To samo tyczy się Windows 2003, ale jest sposób na ominięcie blokady instalatora gry.
|
Jestem tu po to by obalić tę tezę
Jedyne co jest nam potrzebne to:
Hex editor (można ściągnąć sobie z tej witryny)
Otwieramy sobie doom3.exe w tym programiku i klikamy edit a w nim --> Find. Jako frazę do wyszkukania podajemy "GlobalMemoryStatusEx" (oczywiście bez cudzysłowia). Zobaczymy sekcję GlobalMemoryStatusEx. Ostatnie 2 numerki tej sekcji to 45 i 78.
Teraz arcymagicznie zamieniamy je na 00 ( i 45 i 78). Po tym zabiegu gra będzie śmigać na Win98.
Dziękuję za uwagę |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Środa, 18 Sierpnia 2004, 11:02 |
|
|
|
nie wiem co powiedziec, jak to wytlumaczyc, sciagnalem walkthrough do doomka, bo w tym monorailu gnilem i nie moglem dalej przejsc, gdyz nie mialem kodu odblokowywujacego airlocka..., zaczalem od nowa grac w ten poziom, wg poradnika, zbieram pda, w ktorym powinienem dostac wlasnie te kody, lecz nic z tego, nic nie ma, albo ja jestem slepy :((wprawdzie dostalem wiadomosc security codes updated czy jakos tak, ale skad potem mam te cyferki odczytac, tego juz niestety nie wiem), musialem zrobic lamerska rzecz i przepisac kody te ktory podali w poradniku :(:(. Teraz jestem juz w delta labs i znowu mam pda, a moze juz i dwie sztuki. Znowu nie wiem co dalej, cos mi sie tu nie podoba, nigdy nie miewalem takich problemow z gierka, szczegolnie gdy przez polowe jest ona taka banalna, a nagle bach, czegos brakuje. Moze jest jakis bug i gdy gram na najnizszym poziomie (wstyd wstyd, ale niech ktos pogra na moim sprzecie w te gre to bedzie wiedzial co to znaczy:)), to czegos w grze brakuje.
doom jest swietna gierka, ale cos czuje ze za dzien dwa wyleci z dysku :P, zaczne grac w shreka 2 :D |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Czwartek, 19 Sierpnia 2004, 21:53 |
|
|
|
Wprawdzie nie gralem juz dalej (brak czasu), ale z tego co zdazylem sie zorientowac to niekiedy kod nie jest podany na "tacy" w formie napisu w padzie. Trzeba przesluchac dysk, ale chyba tak robisz, wiec jak narazie nic innego nie przychodzi mi do glowy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Piątek, 20 Sierpnia 2004, 00:32 |
|
|
|
Konfig dla słabszych konfiguracji
Kod: |
seta com_allowconsole "1"
seta com_showFPS "1"
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "128"
seta image_cacheMinK "3072"
seta r_multiSamples "0"
seta com_videoRam "64"
seta cm_backFaceCull "1"
seta com_machineSpec "1"
seta com_fixedTic "-1"
seta r_vertexBufferMegs "64"
seta r_orderIndexes "1"
seta r_usePortals "1"
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_useShadowCulling "0"
seta r_useLightCulling "3"
seta r_useCulling "2"
seta r_renderer "r200"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_znear "3"
seta r_useInfiniteFarZ "1"
seta r_useStateCaching "1"
seta r_useIndexBuffers "0"
seta r_useVertexBuffers "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_useTwoSidedStencil "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta r_useShadowVertexProgram "1"
seta r_useShadowProjectedCull "1"
seta r_useTripleTextureARB "1"
seta r_useConstantMaterials "1"
seta r_useNV20MonoLights "1"
seta r_mode "4"
seta r_useLightPortalFlow "1" //0 ma byc szybciej
seta g_projectileLights "0"
seta g_doubleVision "0"
seta g_muzzleFlash "1"
seta g_showBrass "1"
seta g_showHud "1"
seta g_showPlayerShadow "1"
seta g_nightmare "1"
seta g_bloodEffects "1"
seta g_skipViewEffects "1"
seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useNormalCompression "2"
seta image_useCompression "1" //trzeba sprawdzic 0
seta image_preload "1"
seta image_lodbias "0.2"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
//-----------------------------------
//skrypt z enemy territory, działa ;)
set gamma1 "r_gamma 1.5; echo GAMMA 1.5; set gamma vstr gamma2"
set gamma2 "r_gamma 2; echo GAMMA 2; set gamma vstr gamma1"
set gamma vstr gamma1
bind g vstr gamma |
r_mode można sobie zmienić (4 oznacza 800x600)
r_renderer zmieniamy zgodnie z tym, jaką posiadamy kartę (dla niezdecydowanych można dać "best")
com_machineSpec <--- przy ustawieniu na 0 będziemy mieć większą wydajność.
PS: Większość skryptów z Q3 lub RTCW:Enemy territory będzie działać w Doom3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Re: <Bzdury> Doom 3 - porady i opisy |
|
|
Wysłano: Piątek, 20 Sierpnia 2004, 11:02 |
|
|
|
Kod: |
//maine setingens
//seta r_skipUpdates "1" //po ust "1" nic nie widac :P
//seta g_skipViewEffects "1" //znika 2d, hud, w tym rysy na mordzie od ciosow
seta r_useTwoSidedStencil "1"
seta cm_backFaceCull "1" //jesli problemy z obrazem dac na 0
seta com_purgeAll "1" //Can increase loading times noticeably but may help reduce in-game pauses.
seta r_orderIndexes "1"
seta r_usePortals "1"
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_lightScale "4" //poczworna moc swiatel
seta r_skipParticles "0" //ust na 1 wylacza kulki ognia
seta r_skipFogLights "1"
seta r_skipTranslucent "1"
seta r_skipMegaTexture "1"
seta r_useShadowCulling "1"
seta r_useLightCulling "3"
seta r_useCulling "2
seta r_useStateCaching "1"
seta r_useIndexBuffers "0"
seta r_useVertexBuffers "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta r_useShadowProjectedCull "1"
seta r_useConstantMaterials "1"
seta g_projectileLights "0"
seta g_doubleVision "0"
seta image_lodbias "0.7"
seta g_showPlayerShadow "0"
seta g_nightmare "1"
seta g_bloodEffects "0"
seta g_muzzleFlash "0"
seta g_showBrass "0"
seta image_anisotropy "1"
seta com_allowconsole "1"
|
tak wyglada czesc zoptymizowana mojego configa, mialem troszke z nim problemow, ale teraz chodzi w miare, tzn spada i ponizej 10fps, ale czego nie robi sie dla tak swietnej gry :).
Udalo mi sie dalej przejsc, jestem lama, ze tego nie zauwazylem :P.
Polecam arcik o tweaku configa od dooma3:
http://www.tweakguides.com/Doom3_1.html
a caly moj config (jesliby sie komus podobal :d ): www.gda.neostrada.pl/h.cfg |
|
|
|
|
|
|
|
Najlepsze implanty Szczecinhotel wellness w Ciechocinku
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów w całości lub części jest niedozwolone. Wszelkie informacje zawarte w tym miejscu są chronione prawem autorskim.
|