Forum Dyskusyjne
Zaloguj Rejestracja Szukaj Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne -> Software -> Gry -> Doom 3 - porady i opisy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Piątek, 06 Sierpnia 2004, 16:16 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
EDDY
Admin
 
Użytkownik #1
Posty: 1451


[ Osobista Galeria ]




Jako, że gra wyszła kilka dni temu, postanowiłem utworzyć wątek do wszelkich pomocy na temat tej gry.

Doom 3 działa tylko na Windows 2000 i XP?

Niestety tak. Posiadacze starszych systemów z rodziny 9x nie będą mogli cieszyć się grą. To samo tyczy się Windows 2003, ale jest sposób na ominięcie blokady instalatora gry.




Jak zainstalować Doom 3 na Windows 2003?

Do tego potrzebny jest pakiet SDK.
Kopiujemy plik Doom 3.msi na twardy dysk i modyfikujemy.




Szukamy "LauchCondition" i usuwamy.




Teraz blokady powinno nie być. smile.gif
Przerobiony plik można pobrać stąd: http://www.ccrayons.de/pliki/sf-doom3.rar
<hr/>
Druga metoda jest znacznie szybsza i prostsza. Otóz wystarczy skopiować tylko zawartość katalogu DATA z trzech płyt do jednego folderu.
<hr/>
Teraz o samej grze.

Uruchomienie konsoli odbywa się po wciśnięciu kombinacji trzech klawiszy "ctrl + alt + ~"

Możliwe jest nie ładowanie menu i jednocześnie uruchamianie konsoli tradycyjną metodą poprzez ~ (tyldę). Trzeba uruchomić grę z parametrem "+com_allowConsole 1".

Szybkie załadowanie gry można uzyskać uruchamiając ją z parametrami: "+com_allowConsole 1 +loadGame".

Komenda "com_showFPS 1 pokazuje ilość klatek na sekundę.

Natomiast bardziej szczegółowe informacje uzyskamy wpisując "com_showMemoryUsage 1".
W trybie Ultra Doom 3 zajmuje prawie 1.5 GB pamięci crazy.gif.
<hr/>

Przyspieszenie gry na kartach graficznych ATi!
Zmiany w wewnętrznej konfiguracji gry dają kopa w prędkości tylko na kartach ATi (podobno nVidie zwalniają). Oto przepis.

Otwieramy plik "pak000.pk4" dowolnym archiwizerem, np. WinRar i wchodzimy do katalogu "glprogs". Na wszelki wypadek zróbcie backup pliku "interaction.vfp", który będziemy edytować.

Znajdź:
Kod:
PARAM   subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM   scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 };
dodaj pod:
Kod:
PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 };
Znajdź:
Kod:
# perform a dependent table read for the specular falloff
TEX   R1, specular, texture[6], 2D;
zamień na:
Kod:
# perform a dependent table read for the specular falloff
#TEX   R1, specular, texture[6], 2D;
POW   R1, specular.x, specExp.x;

Różnica u mnie 2 FPS na korzyść oczywiście (46.5 -> 48.5 w moim demku).
<hr/>
Jak zrobić TimeDemo?

Nagrywanie odbywa się za pomocą komendy "RecordDemo dowolna-nazwa". Zatrzymanie nagrywania następuje po komendzie "StopRecording". Odtworzenie nagranego dema, to "PlayDemo dowolna-nazwa".
"TimeDemo dowolna-nazwa" sprawdza średnią ilość klatek.
<hr/>

Jeśli posiadamy sporo miejsca na dysku (ponad 4 GB), to najprostrzym przyspieszeniem gry będzie rozpakowanie plików *.pk4 do tego samego katalogu, w którym są. Teraz ładowanie lokacji i postaci będzie trwało znacznie krócej.


Ostatnio zmieniony przez EDDY dnia Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 19:13, w całości zmieniany 8 razy
  
Re: <EDDY> Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Piątek, 06 Sierpnia 2004, 17:53 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
J@ger
n00b vip
 
Użytkownik #15
Posty: 3818


[ Osobista Galeria ]




dziekujemy ci o Wielki Adminie :)





ps. czekalem kto pierwszy wystartuje z doomem
zaskoczyles mnie ...
  
Re: <J@ger> Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Sobota, 07 Sierpnia 2004, 11:04 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Bzdury
Stały uczestnik
Stały uczestnik
 
Użytkownik #18
Posty: 1030


[ Osobista Galeria ]




Pierwsze wrażenia po chwili grania:
Wymagania sprzętowe są ogromniaste. Na moim sprzęcie (w podpisie) + jeszcze 1GB RAM-u, przy 640x480 gra chodziła... niezbyt płynnie zly.gif jednak modele postaci powaliły mnie na glebę, a dolną szczękę dłuugo szukałem na podłodze wink.gif

Giera ma klimacik, nie napiszę więcej, bo grałem dopiero 2 godziny ;)
Teraz będzie atrybut niedostępny przez conajmniej tydzień cool.gif

BTW: Mars fajnie wygląda ;)
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Wtorek, 10 Sierpnia 2004, 11:01 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
hardtmuth
Pro uczestnik
<tt>Pro uczestnik</tt>
 
Użytkownik #2
Posty: 1301


[ Osobista Galeria ]




Rowniez pogrywam w doomka 3 na swoim sprzecie, niestety, klatki lataja od 3-4 (w czasie gdy cos duzego mnie atakuje) do 30-40fps jak nic sie nie dzieje. Przeszedlem juz kilka poziomow, zobaczymy jak bedzie dalej, wczoraj prawie usnalem grajac w te gierke do poznaaaa ;).

Moze ktos ma jakichs pare linijek do zmiany, aby gierka chodzila plynniej na geforce?

PS: W q3 jak zaczynalem grac rowniez mialem podobnie. nie przekraczalem jak nic sie nie dzialo 15fps :)... ale tym razem nie bede kupowal nowej karty grafifczne procka czy ramu, bo to chwilowe zauroczenie jest (jak z kazda nowa gierka), a teraz moge inwestowac tylko w dyski twarde :):)

PS2: Szkoda tylko ze widzac jak wyglada nowy HL2, dochodze do wniosku, ze doom3 ma kiepska grafike, efekty i animacje :(
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 20:11 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
dj_cougar
Stały bywalec vip
<tt>Stały bywalec</tt>
 
Użytkownik #478
Posty: 194


[ Osobista Galeria ]




No ja nie wiem, u mnie gra na 640x480 chodzi plynnie. Faktem jest, ze mam detale na minimum, ale i tak gra wyglada calkiem ladnie.
Wracajac jednak do samej gry. Autorzy postarali sie. Wyglada cudnie, a o muzyce nie wspomne. Jak na godzinke grania, to gra przypadla mi do gustu. Ma cos w sobie i potrafi niejednego wciagnac na wiele godzin, tak jak poprzednia wersja cool.gif
  
Re: <dj_cougar> Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Niedziela, 15 Sierpnia 2004, 23:51 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
hardtmuth
Pro uczestnik
<tt>Pro uczestnik</tt>
 
Użytkownik #2
Posty: 1301


[ Osobista Galeria ]




w poprzednie wersje doooma najwiecej gralem po lanie :), raczej singla nie ruszalem, ale do rzeczy.... zaraz wlaczam dooma i kombinuje dalej, ale jestem na levelu monorail, dojechalem kolejka do jednej stacji site 2 czy jakos tak, drzwi sie zamknely od kolejki, zostal w srodku jakis naukowiec, wyczyscilem cala mapke, doszedlem do panelu kontrolnego, skad mam recznie uruchomic jakis wlaz pewnie, zeby monorail mogl dalej pojechac (tylko moj domysl), ale trzeba wpisac 3-cyfrowy kodzik zabezpieczajacy, zebralem pare data diskow, nic w nich nie wylapalem o kodzie, tylko o jakichs bledach komputera, proznia itp i jeszcze cos tam bylo nie pamietam, oblecialem cala baze w ta i spowrotem, zadnych drzwi zadnych dodatkowych guzikow frugo, nic a nic, skad mam wziac kod?? nie prosze o podanie wprost na tacy numerka totolotka, chociaz mozna podac kodzik jak ktos zna, ale tez skad zostal wziety, bo naprawde pogubilem sie ;/...moze brakuje mi spostrzegawczosci? :>
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Środa, 18 Sierpnia 2004, 00:28 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Bzdury
Stały uczestnik
Stały uczestnik
 
Użytkownik #18
Posty: 1030


[ Osobista Galeria ]




EDDY : Piątek, 06 Sierpnia 2004 16:16 :

Doom 3 działa tylko na Windows 2000 i XP?

Niestety tak. Posiadacze starszych systemów z rodziny 9x nie będą mogli cieszyć się grą. To samo tyczy się Windows 2003, ale jest sposób na ominięcie blokady instalatora gry.






Jestem tu po to by obalić tę tezę wink.gif

Jedyne co jest nam potrzebne to:
Hex editor (można ściągnąć sobie z tej witryny)

Otwieramy sobie doom3.exe w tym programiku i klikamy edit a w nim --> Find. Jako frazę do wyszkukania podajemy "GlobalMemoryStatusEx" (oczywiście bez cudzysłowia). Zobaczymy sekcję GlobalMemoryStatusEx. Ostatnie 2 numerki tej sekcji to 45 i 78.
Teraz arcymagicznie zamieniamy je na 00 ( i 45 i 78). Po tym zabiegu gra będzie śmigać na Win98.

Dziękuję za uwagę tongue.gif
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Środa, 18 Sierpnia 2004, 11:02 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
hardtmuth
Pro uczestnik
<tt>Pro uczestnik</tt>
 
Użytkownik #2
Posty: 1301


[ Osobista Galeria ]




nie wiem co powiedziec, jak to wytlumaczyc, sciagnalem walkthrough do doomka, bo w tym monorailu gnilem i nie moglem dalej przejsc, gdyz nie mialem kodu odblokowywujacego airlocka..., zaczalem od nowa grac w ten poziom, wg poradnika, zbieram pda, w ktorym powinienem dostac wlasnie te kody, lecz nic z tego, nic nie ma, albo ja jestem slepy :((wprawdzie dostalem wiadomosc security codes updated czy jakos tak, ale skad potem mam te cyferki odczytac, tego juz niestety nie wiem), musialem zrobic lamerska rzecz i przepisac kody te ktory podali w poradniku :(:(. Teraz jestem juz w delta labs i znowu mam pda, a moze juz i dwie sztuki. Znowu nie wiem co dalej, cos mi sie tu nie podoba, nigdy nie miewalem takich problemow z gierka, szczegolnie gdy przez polowe jest ona taka banalna, a nagle bach, czegos brakuje. Moze jest jakis bug i gdy gram na najnizszym poziomie (wstyd wstyd, ale niech ktos pogra na moim sprzecie w te gre to bedzie wiedzial co to znaczy:)), to czegos w grze brakuje.

doom jest swietna gierka, ale cos czuje ze za dzien dwa wyleci z dysku :P, zaczne grac w shreka 2 :D
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Czwartek, 19 Sierpnia 2004, 21:53 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
dj_cougar
Stały bywalec vip
<tt>Stały bywalec</tt>
 
Użytkownik #478
Posty: 194


[ Osobista Galeria ]




Wprawdzie nie gralem juz dalej (brak czasu), ale z tego co zdazylem sie zorientowac to niekiedy kod nie jest podany na "tacy" w formie napisu w padzie. Trzeba przesluchac dysk, ale chyba tak robisz, wiec jak narazie nic innego nie przychodzi mi do glowy.
  
Re: Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Piątek, 20 Sierpnia 2004, 00:32 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
Bzdury
Stały uczestnik
Stały uczestnik
 
Użytkownik #18
Posty: 1030


[ Osobista Galeria ]




Konfig dla słabszych konfiguracji

Kod:
seta com_allowconsole "1"
seta com_showFPS "1"
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "128"
seta image_cacheMinK "3072"
seta r_multiSamples "0"
seta com_videoRam "64"
seta cm_backFaceCull "1"
seta com_machineSpec "1"
seta com_fixedTic "-1"
seta r_vertexBufferMegs "64"
seta r_orderIndexes "1"
seta r_usePortals "1"
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_useShadowCulling "0"
seta r_useLightCulling "3"
seta r_useCulling "2"
seta r_renderer "r200"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_znear "3"
seta r_useInfiniteFarZ "1"
seta r_useStateCaching "1"
seta r_useIndexBuffers "0"
seta r_useVertexBuffers "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_useTwoSidedStencil "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta r_useShadowVertexProgram "1"
seta r_useShadowProjectedCull "1"
seta r_useTripleTextureARB "1"
seta r_useConstantMaterials "1"
seta r_useNV20MonoLights "1"
seta r_mode "4"
seta r_useLightPortalFlow "1" //0 ma byc szybciej
seta g_projectileLights "0"
seta g_doubleVision "0"
seta g_muzzleFlash "1"
seta g_showBrass "1"
seta g_showHud "1"
seta g_showPlayerShadow "1"
seta g_nightmare "1"
seta g_bloodEffects "1"
seta g_skipViewEffects "1"
seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useNormalCompression "2"
seta image_useCompression "1" //trzeba sprawdzic 0
seta image_preload "1"
seta image_lodbias "0.2"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
//-----------------------------------
//skrypt z enemy territory, działa ;)
set gamma1 "r_gamma 1.5; echo GAMMA 1.5; set gamma vstr gamma2"
set gamma2 "r_gamma 2; echo GAMMA 2; set gamma vstr gamma1"
set gamma vstr gamma1
bind g vstr gamma


r_mode można sobie zmienić (4 oznacza 800x600)
r_renderer zmieniamy zgodnie z tym, jaką posiadamy kartę (dla niezdecydowanych można dać "best")
com_machineSpec <--- przy ustawieniu na 0 będziemy mieć większą wydajność.

PS: Większość skryptów z Q3 lub RTCW:Enemy territory będzie działać w Doom3
  
Re: <Bzdury> Doom 3 - porady i opisy
PostWysłano: Piątek, 20 Sierpnia 2004, 11:02 Odpowiedz bez cytowania Odpowiedz z cytatem
hardtmuth
Pro uczestnik
<tt>Pro uczestnik</tt>
 
Użytkownik #2
Posty: 1301


[ Osobista Galeria ]




Kod:

//maine setingens
//seta r_skipUpdates "1"  //po ust "1" nic nie widac :P
//seta g_skipViewEffects "1" //znika 2d, hud, w tym rysy na mordzie od ciosow
seta r_useTwoSidedStencil "1"
seta cm_backFaceCull "1"  //jesli problemy z obrazem dac na 0
seta com_purgeAll "1" //Can increase loading times noticeably but may help reduce in-game pauses.
seta r_orderIndexes "1"
seta r_usePortals "1"
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_lightScale "4" //poczworna moc swiatel
seta r_skipParticles "0" //ust na 1 wylacza kulki ognia
seta r_skipFogLights "1"
seta r_skipTranslucent "1"
seta r_skipMegaTexture "1"
seta r_useShadowCulling "1"
seta r_useLightCulling "3"
seta r_useCulling "2
seta r_useStateCaching "1"
seta r_useIndexBuffers "0"
seta r_useVertexBuffers "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta r_useShadowProjectedCull "1"
seta r_useConstantMaterials "1"
seta g_projectileLights "0"
seta g_doubleVision "0"
seta image_lodbias "0.7"
seta g_showPlayerShadow "0"
seta g_nightmare "1"
seta g_bloodEffects "0"
seta g_muzzleFlash "0"
seta g_showBrass "0"
seta image_anisotropy "1"
seta com_allowconsole "1"


tak wyglada czesc zoptymizowana mojego configa, mialem troszke z nim problemow, ale teraz chodzi w miare, tzn spada i ponizej 10fps, ale czego nie robi sie dla tak swietnej gry :).

Udalo mi sie dalej przejsc, jestem lama, ze tego nie zauwazylem :P.

Polecam arcik o tweaku configa od dooma3:

http://www.tweakguides.com/Doom3_1.html

a caly moj config (jesliby sie komus podobal :d ): www.gda.neostrada.pl/h.cfg
  
Doom 3 - porady i opisy
Forum dyskusyjne -> Software -> Gry

Strona 1 z 1  
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  
Najlepsze implanty Szczecinhotel wellness w Ciechocinku
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów w całości lub części jest niedozwolone. Wszelkie informacje zawarte w tym miejscu są chronione prawem autorskim.



Forum dyskusyjne Heh.pl © 2002-2010